Meer weten over skeeleren?

Op sportpark De Goerie ligt een openbare skeelerbaan die het hele jaar vrij toegankelijk is – via de ingang aan de Groen van Prinstererweg – behalve in de periode dat er kans is op vorst. In het voorjaar tot het begin van de zomervakantie worden er op de baan ook skeelerlessen gegeven.

Van 16 april tot en met 9 juli 2024 zijn de lessen elke dinsdagavond van 18.30 tot 19.30 uur voor beginner-benjamins tot pupillen. Vanaf 19.30 uur is de beurt aan de gevorderde jeugd en de recreanten. De lessen worden gegeven door trainers van de Rijnsburgse IJsclub en voor meer informatie en inschrijving over deze zomertrainingen kunt u terecht op hun website.

Tijdens de trainingen is het dragen van helm, pols-, knie- en elleboogbeschermers verplicht. Zonder deze bescherming mag je niet deelnemen aan de training. Bij regenachtig weer kan de training niet doorgaan. Als de baan nat is, hebben de wielen namelijk geen grip op de baan. Deelname is geheel op eigen risico.